Kurak Günler – 4: “Kurak günler yakıyor” – Didier Péron | Libération
Yönetmen Emin Alper’e göre LGBTİ+ meselesi devletin kırmızı çizgisi ve bu da onun kurumsal homofobisini ortaya koymaktadır. Sinema eleştirmeni Dider Péron’un 27 Nisan 2023’de Libération‘da yayınlanan kritik yazısına buradan ulaşabilirsiniz.
Geçen yıl Cannes Film Festivali’nde Belirli Bir Bakış seçkisinde gösterilen film, Türkiye’de gösterime girdiğinde konusu nedeniyle değil (genel olarak, ülkenin yolsuzlukları ve Anadolu’nun susuz bir köyü ölçeğinde anlatılan demokratik boğulma), iki ana erkek karakter, genç bir savcı ve bir gazeteci arasında olduğu öne sürülen eşcinsel çekim nedeniyle tartışma konusu oldu. Türk hükümeti filmi “LGBT propagandası” yapmakla suçladı ve Kültür Bakanlığı 100 bin avroluk yardımın geri ödenmesini talep etti. Yönetmen Emin Alper “LGBTİ+ meselesi devletin gerçek kırmızı çizgisi ve bu da onun kurumsal homofobisini ortaya koyuyor” dedi. Film Türkiye’de 250 binden fazla gişe yaparak Erdoğan’ın gerici rejimine karşı bir protesto sembolü haline geldi. AFP’ye konuşan yönetmen, Erdoğan’ın Mayıs ayında yapılacak seçimlerde yeniden seçilmesi halinde bunun gerçek bir felaket olacağını söyledi. Boǧucu bir durumu sosyal, politik ve çevresel patolojileri katarak tasvir eden Kurak Günler geçen yıl Cannes’da bizi tamamen ikna etmemişti. Yönetmenin karşı koymaktaki cesareti, bizi bu zehirlenmiş, patlamaya hazır kavurucu havayı daha müsbet bir şekilde deǧerlendirmeye teşvik ediyor.
Didier Péron Fransiz gazeteci, sinema eleştirmeni.